Proponowane studia przygotowują do merytorycznego i technicznego redagowania różnych typów publikacji, zarówno drukowanych (książek, czasopism, akcydensów), jaki i elektronicznych. Są przeznaczone dla redaktorów
i korektorów zatrudnionych w wszelkich typach oficyn wydawniczych, pracowników instytucji kultury i urzędników administracji rządowej i samorządowej, którzy są odpowiedzialni za wizerunek firmy poprzez przygotowanie profesjonalnych materiałów informacyjnych i promocyjnych. Mogą zainteresować wszystkich absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich, którzy chcą zdobyć nowe, poszukiwane na rynku pracy, kwalifikacje oraz pragną nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia profesjonalnych publikacji drukowanych, a także projektowania, edycji i publikacji stron internetowych oraz innych druków użytkowych, a jednocześnie są zainteresowani poszerzeniem dotychczasowych kompetencji zawodowych i rozwojem własnej kreatywności.

Oferowany program obejmuje zagadnienia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, które są niezbędne do zrozumienia współczesnego procesu wydawniczego. Zajęcia są prowadzone przez osoby ze środowiska wydawców oraz pracowników uniwersyteckich, którzy dysponują wiedzą edytorską zdobytą przez lata praktyki.

Studenci poznają dawny i współczesny rynek książki, przepisy obowiązującego prawa autorskiego, jak i zasady organizacji oraz zarządzania wydawnictwami, budowania planu wydawniczego, inicjowanie planowanie i realizację projektów wydawniczych. W kontekście nowych oczekiwań rynku oraz współczesnego odbiorcy kwestie promocji oraz marketingu wydawniczego. Spory nacisk położono na praktyczne poznanie (ćwiczenia i laboratoria), podczas których studenci poznają zasady projektowania publikacji różnych typów, przeprowadzenia adjustacji i korekty tekstu, przygotowania maszynopisu autorskiego do składu i łamania. Blok ten uzupełniają ćwiczenia w zakresie poprawności leksykalnej, frazeologicznej, fleksyjnej, słowotwórczej i składniowej oraz analizy wszelkich problemów współczesnej polszczyzny i warsztatu bibliograficznego, niezbędnego w pracy redakcyjnej.  Zainteresowani poznają zasady tradycyjnej typografii oraz wykorzystania programu Adobe In Design do składu i łamania tekstu, nadzorowania kolejnych etapów powstawania publikacji, nawiązania efektywnej współpracy z autorem i z redaktorem technicznym oraz drukarnią z uwzględnieniem estetyki i funkcjonalności książki oraz innych typów publikacji. Wiedzę na temat nowoczesnego DTP uzupełniana jest poznaniem kwestii grafiki wydawniczej oraz wykorzystaniem programów do grafiki wektorowej i skalarnej. Zagadnienia te dopełnia poznanie nowych sposobów publikowania, przygotowania edycji hybrydowych i elektronicznych, a także budowy stron WWW.

Nasi absolwenci, pracujący w firmach wydawniczych, redakcjach portali internetowych, działach promocji firm i instytucji,
w dużej i małej poligrafii posiadają umiejętności samodzielnego i profesjonalnego przygotowania i łamania tekstów, zarówno w wersjach drukowanych, jak i elektronicznych. Potrafią także dobrać oraz przygotować i skorygować materiał ilustracyjny,  prowadzić negocjacje ze zleceniodawcą i drukarnią, zaplanować i zorganizować projekt wydawniczy. Zdobywają tym samym solidne podstawy do dalszego kreatywnego doskonalenia zawodowego.

2024  SPEDtest  globbers joomla templates